søndag den 18. januar 2015

Håndsyede splitflag

HIP HIP Hurra!

Jeg er gået igang med en mindre produktion af håndsyet flag. Det er perfekt fjernsynsarbejde.
Når jeg først får sat mig ned om aftenen, ved fjernsynet og skal slappe lidt af - går der ikke længe inden jeg sover. Det er skrækkeligt (og dejligt), for hele min aften forsvinder. 
Men hvis jeg har noget af lave, samtidig med at jeg sidder der - så er det helt perfekt.

Så efter kyndig vejledning af min svigermor, er jeg nu gået i gang med at sy flag i forskellige størrelser. De er skønne at have på fødselsdagsbordet, på juletræet, på en lille flagstang, til fødselsdagskort og på pakker.

Jeg kan godt lide at det er splitflag og ikke stutflag (de almindelige firkantet), da disse har en smukkere form og er mere elegante.

Splitflaget bruges idag kun af de kongelige og statsligemyndigheder - og nu også i privaten til festlige lejligheder...:-)


3 kommentarer:

  1. Fine flag du har syet. Dem har jeg også syet mange af i sin tid. Engang var jeg sikker på, at jeg skulle lave flagranker til juletræet, sådan blev det ikke ;-)
    Splitflag...lidt kongelige har vi vel lov til at være ? :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er de søde! Har du et link til en opskrift?

    SvarSlet