tirsdag den 27. august 2013

Strik nederdel klar til efteråret


Nogle ting er lang tid undervejs - det er de fleste af mine projekter...
Jeg har fået strikket min sorte nederdel færdig, syet rib i taljen, så den er klar til brug.

Tidligere har jeg haft to af slagsen, og de er begge blevet slidt op.
 Denne gang har jeg strikket i mercerniseret bomuld. Det har en glat/skinnende overflade og måske er det lidt mere slidsikkert. Jeg har ikke syet foer i denne nederdel, da jeg vil have strømper under alligevel. Samtidig er den "glat" at have på, pga. garnkvaliteten.

HOME MADE - og lidt anderledes en hvad de fleste andre har på :-)

Rib er syet i taljen, så den sidder perfekt

Jeg har hæklet 4 runder med stangmasker forneden.

4 kommentarer:

  1. Den ser rigtig fin ud din nederdel,, jeg har aldrig prøvet at sy rib i taljen, virker det godt? buler det ikke? Vh Lykke

    SvarSlet
  2. Hej Lykke
    Jeg var faktisk også i tvivl om jeg skulle gøre det, men har syet det fin på, presset sømmen og lavet en stikning efterfølgende. Så den er helt flad. Maven skal jo ikke se ud af mere, end den allerede gør :-)
    Den sidder også bedre, når der er rib, mere glat end blot elastik.
    God dag AD

    SvarSlet
  3. Hej.
    Den er virkelig fin. Vil du mon dele opskriften og fremgangsmåden? Min mail linket når jeg bruger kommentarfeltet virker ikke. Så hvis du vil ulejlige dig med at sende svar til mig på lcvognkjaer@gmail.com vil jeg blive meget glad.
    Mange tak.
    Vi
    Camilla

    SvarSlet