mandag den 29. juli 2013

Hæklet stjerne

Har hæklet stjerner, som et lille projekt på ferien. Den er simple at hækle og har været let at have med i bilen, flyveren og hurtig at pakke frem og ned i tasken igen, som er optimal på ferien.
Stjerne vil være fin til jul, som søstjerne om sommeren, som pynt på diverse ting. Ja, I har nok ideer nok selv. 
Happy hækling!


Opskriften har jeg findet på Pinterest, fra en kinesisk hjemmeside (tror jeg),og har selv prøvet at tyde den, men det var nu ikke så svært. Herunder har jeg lavet den til jer, så der I også kan få glæde af opskriften, hvis I har lyst.
Find selv opskriften her

Mønster
Du skal bruge en garnrest og hæklenål
Hækl tre luftmasker
Saml maskerne som en cirkel - en kædemaske i første luftmaske
Hækl ti fastmasker i ringen, afslut med en kædemaske i første  fastmaske
Hækl tre luftmasker
´Hækl en dobbeltstangmaske i næste fastmaske i ringen
Hækl to luftmasker og en kædemaske i næste fastmaske i ringen
Hækl nr 5-6-7 seks gange i alt, aflut med kædemaske
Hækl to fastmasker opad
Hækl en stangmaske i toppen af den dobbeltestangmaske 
Hækl to luftmasker
Hækl tre fastmasker nedaf
Hækl en fastmaske i bunden af stjernetrekanten inden du begynder på næste trekant
Gentag med nr 9-10-11-12-13 hele vejen rundt,og færdig.

1 kommentar:

  1. Superfin DIY - tak for den! Jeg har linket til dig fra min blog her:

    http://garngrammatik.dk/gratis-haekleopskrifter/haeklet-pynt/flad-stjerne/

    Bedste hilsner
    Louise (Gran Grammatik)

    SvarSlet