onsdag den 25. juli 2012

En garnrest, fastmasker og igang...

 En garnrest - fastmasker - en ide (set i syet model) og en dag ved poolen, på ferien... inden frokost var jeg færdig.

Slog ca. 23 luftmasker op og hæklede ca. 4 rækker med fastmasker. Næste række hæklede jeg først 8 fastmasker derefter 7 luftmasker og så igen 8 fastmasker, så rækken bliver hæklet færdig, men med hul der hvor de 7 luftmasker blev hæklet.
Næste række hæklede fastmasker hele rækken hen - dette gør jeg med resten af stykket. Til sidst folder jeg det og hækler en kant af fastmasker hele vejen rundt.

Det blev til en mobilopladerholder, som kan hænge ved kontakten, anywhere...

Min kære mand er nu ikke så vild med den :-( , men havde derudover ikke synderlig lyst til at snakke mere om det
(Dvs. han er lidt ligeglad...)





7 kommentarer:

  1. Det er da lige sådan en jeg skal have lavet til min datter, der ALTID smider sin oplader væk. Tænker den skal være pink med en stjerne på. Tak for tippet(0:

    SvarSlet
  2. Hej Sanne - hvor er det dejligt at du kan bruge ideen. Det er en overskuelig opgave og super brugbar. Bare husk at hækle med dobbeltgarn eller tykt garn, så holderen bliver fast og stabil.
    AD

    SvarSlet
  3. Sikken fin og praktisk idé!
    Mobilen (eller ledningen) har heller ikke godt af, at den 'hænger' til opladning i ledningen - så mon ikke rigtig mange kan bruge dit tip ?
    hilsen Mona

    SvarSlet
  4. Den er da bare super fin ;)

    SvarSlet
  5. Hej Mona Elisabeth - lige netop. Min mor har lige bestilt en til hende selv, for hendes hænger også bare i ledningen og dingler.
    AD

    SvarSlet
  6. Den er da perfekt, Tror min mand skal ha en enkel eller to :)

    SvarSlet