lørdag den 6. august 2011

DIY "car-art"

 Jeg har fået lavet en lille samling af dutter til bilen. Tænkte at "Car-art" er passende at kalde det.
Som lovet har jeg også lavet en DIY, så I også kan lave dem.

Som noget helt specielt og enestående, kan min mand faktisk godt lide den med flaget. Så mon ikke jeg godt må sætte den på bilen...
Her sidder de på bilen.

DIY til min opfundne dut til bilen - "CAR-ART"
Der er gået lidt sport i det her hos mig - og kun fantasien sætter grænser.


DIY - hæklet dut

Jeg har brugt hæklenål 3, og hæklet med dobbelt bomuldsgarn.

1. Hækl 3 luftmasker, og saml dem til en ring med en kædemaske.
2. Hækl 8 fastmasker ned i ringen.
3. Hækl nu 1 fastmaske i en maske, dernæst 2 fastmasker i næste maske osv. ( 1-2-1-2-1 osv.)
= 12 masker
4. Hækl nu 2 enkelte fastmasker, dernæst 2 fastmasker i næste maske osv. (1-1-2-1-1-2 osv.)
= 16 masker
5. Hækl nu 1 fastmaske , dernæst to fastmasker i næste maske. (1-2-1-2-1 osv.)
= 24 masker
6. Hækl nu 7 fastmasker, dernæst to fastmasker i næste maske omkredsen ud (1-1-1-1-1-1-1-2-1-1-1 osv.) = 27 masker.
7. Hækl nu 11 runder med fastmasker (ingen udtagning). Afslut og hæft ende.
8. Pynt nu "dutten".

God arbejdslyst!

21 kommentarer:

  1. Hvor er de smarte! :D det skal prøves!

    (www.stubba.dk/blog)

    SvarSlet
  2. HA HA- jeg er vild med den halvskaldede mand!!

    SvarSlet
  3. Smiler... vild med nisse-huen og det sku' jeg da nok ku' nå ;0)

    SvarSlet
  4. Hi,hi..De var morsomme;-) Klem

    SvarSlet
  5. Ha de er bare for sjove dem skal jeg igang med. :)

    SvarSlet
  6. Sjov idé, hvad bliver mon det næste ?
    Kan rigtig godt lide når tekstilerne kommer ud i det offentlige rum og sætter tingene lidt i perspektiv.

    SvarSlet
  7. Hej alle - jeg er glad for at I kan lide mit lille påfund. Jeg har selv haft meget sjov ved at lave dem.
    AD

    SvarSlet
  8. Hej Anne Dorthe jeg lavede en i går. Din opskrift er meget nem at følge. Jeg havde kun en hæklenål nr 2,5 og en nr 3,5. Så jeg brugte 3,5 Den blev lidt for stor så i dag har jeg fået fat i nr 3.
    Du er velkommen til at se den på: Dorthesliv
    Knus Dorthe

    SvarSlet
  9. Hej Dorthe
    Hvor skønt du kunne bruge opskriften. Jeg kigger forbi dig med det samme.
    AD

    SvarSlet
  10. WEEEEE - super sejt (og gode julegaver til mændene, he he)

    Knus supersine669

    SvarSlet
  11. Super, nu behøver jeg ikke selv at "tænke"!
    Tak :o)

    SvarSlet
  12. Ved nissehuen, har du der først hæklet dutten og så sat toppen på?? :) Jeg har en idé hvor formen kan bruges, men kan ikke finde ud af hvordan man gør :D

    SvarSlet
  13. Nu har jeg fået lavet min dut :o)

    http://handmadebyhenriette.blogspot.com/2011/09/ny-ping.html

    God ide!

    SvarSlet
  14. De er godt nok fine! Jeg linker til din opskrift på min blog i morgen, og jeg håber det er ok, at jeg også låner et billede....... Der kommer til at stå klart og tydeligt, at det er dit billede!

    SvarSlet
  15. Hej Christunte

    Du linker alt det du vil.
    AD

    SvarSlet
  16. Hvor er de flotte. Jeg hækler osse dutter. Mine hedder Kajs fætre ;)
    Men de er nu ikke så flotte som dine. Indtil videre har jeg sat 21 på biler rundt om i nattens mulm og mørke :D
    Er det OK at linke til din side?
    Dut-hilsen Estermarie

    SvarSlet
  17. Hihi , tror jeg må lage en sånn :-)
    sette den på bilen og se hva min mann sier :-)

    SvarSlet