søndag den 13. marts 2011

DIY læderarmbånd

Har du nogle læderrester liggende, så er her en ide til brug.
Lav dit eget armbånd. Det er også en ide til børn/unge. Armbåndet kan også pyntes med div. Dette skal gøres inden det bliver formet.

1. Klip et stykke læder i den rigtige længde, så det kan komme over hånden når det er syet sammen + sømrum. Bredden skal være ca. 1/3 af den bredde du ønsker.
2. Sy armbåndet sammen på symaskine. Husk at hæfte begge ender.
3. Du skal bruge tekstillim
4. Lim og fold ca. 1/2 cm kant fra ret til bagsiden

5. Fold armbåndet til retsiden og gør det gennemblødt under vandhanen (så det bliver blødt).
6. Sæt nu armbåndet over en flaske eller glas, som passer til den omkreds du ønsker. Rynk armbåndet - sæt det i de folder du ønsker, og lad det tørre til dagen efter.

7. Pil armbåndene af flaskerne og... så har du de skønneste armbånd der holder formen.

OBS: Læderet må ikke være for tykt.

13 kommentarer:

  1. God forklaring.... og smart ide ☺

    SvarSlet
  2. Sikke da en god ide. Det må jeg også prøve.

    SvarSlet
  3. Jeg er imponeret. De er jo super flotte :-)

    SvarSlet
  4. Nej hvor fedt. Tusind tak for den DIY:-)

    SvarSlet
  5. Fede læderarmbånd, god DIY og super spændende blog du har. Hvor kan du mange forskellige ting.

    Stine:)

    SvarSlet
  6. Fantastisk god ide. Hvor er de bare fine :-)

    SvarSlet
  7. WaW! Fed DIY og lige så fed DIY!! Det kunne være fedt at prøve!

    SvarSlet
  8. De er så flotte...

    Det må jeg prøve..

    Lone

    SvarSlet
  9. Super fed ide', det må klart prøves en dag.

    SvarSlet
  10. Fede armbånd. Jeg må straks i gemmerne og se om jeg kan finde en rest læder.Tak for den gode ide!

    SvarSlet
  11. Halløj - jeg har lige fået en masse læderprøver i diverse metallicfarver!
    Det må vist prøves - tak for ideen!

    SvarSlet
  12. dette er også bare en super diy, og fed til gave ide, til en pyntesyg ven.

    denne vil jeg også meget gerne have lov til at lægge ind på min diy link liste, hvis jeg må?

    SvarSlet