onsdag den 29. juli 2015

Hjemmelavet "design" reol


Vores køkken havde virkelig brug for en ny reol. 
I ved sådan en lille en hvor der er plads til det man lige skal bruge til kaffen og teen. Ud over at den skulle være rummelig, så måtte den ikke være for stor. Jeg kunne simplethen ikke finde nogle fine reoler (der var til at betale) som jeg syntes om. Hmm... man er vel sløjdlærer. 
Det blev til en tur i Jem & Fix, Søsterne Grene og så fandt jeg den der rulle lædersnørre, jeg engang købte hvis jeg nu pludselig fik brug for den.

Pladen/hylden blev savet i mindre stykker, der blev boret huller og slebet. Så fik hylderne en gang hvidpigmenteret olie og så var det bare at sætte snore i og pynte med store træperler undervejs. 
Snoren er sat i oppefra og nedenom den nederste hylde og op igen i den anden side af hylden. Dvs. en lang snor i begge sider. Jeg målte selvfølgelig op så afstanden mellem hylderne er ens og så de er vandrette når den hænger. Et par kroge i væggen og op med hylden. 
Den nederste hylde kan godt gynge lidt, men det blev afværget med to stykker dobbeltklæbende pude på hyldekanten ind mod væggen. 
Hylde og perler = ca 100 kr. (Jeg havde kroge, snor og hvidpigmenteret olie)





4 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails