mandag den 3. november 2014

Hæklet fodpude



Jeg fandt noget spaghetti garn/bånd på kreativ messe i Fredericia. Min første tanke var at det skulle jeg da prøve. Uden mål eller plan købte jeg et stort nøgle "garn" og et lille i den brunlige farve.

Hmm....hvad mangler vi? Ikke flere tasker eller net. Så gik det op for mig at en blød fodpude var lige hvad vi kunne bruge.

Vupti - her er den.

Fremgangsmåden er meget enkelt. Jeg har hæklet, rundt til den havde den diameter, som jeg gerne ville have. Da min diameter var stor nok, stoppede jeg udtagningerne og hæklede videre. Jeg brugte hele nøglet og det lille brune også. 

Så fandt jeg et stykke læder frem, som igen passede til omkredsen. Jeg lavede huller i lædret og syede det fast på selve bund. Indmaden består af en pose, som passer til selve puden. Så blev den syet og fyldt med små kugler. Indmaden blev puttet ind i selve puden. Puden er derefter syet på bunden.

Læg lige mærke til hvordan den passer til vores genbrugsstol. Man skulle næsten tro at det var meningen fra start..




1 kommentar:

  1. Sikke en fin fodpude :o) og som du selv siger, så passer den perfekt til stolen!
    Kh Jannie

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails