søndag den 10. august 2014

Strik i striber


Jeg har endnu engang være optimistisk og startet på et strikketøj, i håbet om at blive færdig med det. Hvis det skulle ske og så gerne inden det bliver koldt i lille DK. Dog har min mor (som nok må siges at være forudseende) tilbudt at strikke den færdig, hvis det skulle ske at jeg ikke fik det gjort. 
Det er da skønt! også selvom det bliver et lille nederlag hvis tilbudet bliver brugt.

Men, men, men... nu er jeg jo (blandt mange andre lærere) blevet "normaliseret" og har alle aftner fri, så der skulle være en endnu større chance for at jeg når det inden vinter.

Når det så er sagt, så har jeg fundet denne skønne opskrift (ret enkel at strikke) i Alpakka. 
Jeg har købt garnet med opskrift på Danmarks dejligste ø FUR, her i sommerferien.
Blusen har kostet mig 300 kr. med garn og opskrift - det tænker jeg er ok...


 
Alpakkaen er i familie med kamelen. Den har et af verdens mest eksklusive fibre, som vi nyder godt af. Alpakkaen lever i sydamerika i bjergenes barske natur, hvor vi finder store temperatur skift, mellem 20 gradet om dagen til - 30 gradet om natten. Pelsen er dermed tilpasset dette klima og kan holde det behageligt varmt. Alpakkaens pels er af hår - ikke uld - og disse hår er hule, hvilket er forklaringen bag dens isolerende egenskab. Fibrene er meget bløde, og man kan have den direkte på huden uden, at den kradser og klør. 


Interesseret:
kontakt - "Rakla" Stisagervej 31, 7884 Fur
Tlf. 27 14 00 32

Jeg (håber og) glæder mig til at vise jer det færdige resultat.:-)



1 kommentar:

  1. Superlækker trøje - sommerlig og enkel. Jeg har selv lige strikket en, der ligner til forveksling. Det er en 'eventyrgenser' i eventyrgarn, der også er både tykt og let. Jeg viser den frem en af dagene. Den er nem nok at strikke - men lidt træls på de store pinde.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails