onsdag den 29. januar 2014

En pind og en mere...


Som mor til to drenge er jeg så småt ved at forstå lidt... lidt om pinde.

  
Jeg har i lang tid været mildt sagt irriteret over at der er pinde alle steder i vores hjem. I en lang periode har jeg lagt (smidt) dem ud af hoveddøren, da de ikke rigtig har haft et "hjem",og dermed været til stor gene for mit æstetiske øje. Dette har ikke været helt uden øv!, nej! og "mor det må du ikke" -  jeg tror nu nok, jeg har givet mig et par enkelte gange, og beholdt nogle af dem indendørs.

Efter et ordentlig opsang, fra en af mine mandlige kollegaer, har jeg nu forstået lidt mere omkring disse pinde. Åbenbart har alle pinde en betydning, de er vigtige at samle op og tage med hjem, i øjeblikket er den "noget" og dermed har pinden fået værdi.

Pinde må man (åbenbart) ikke bare smide ud, men skal gemme - bare fordi.
Jeg er blevet bedt om at lave et hjem til disse pinde - og de må gerne stå udenfor, evt. i karporten eller et sted hvor de kan pynte. 

Alt dette tog jeg selvfølgelig til efterretning og NÅR MAN SNAKKER OM SOLEN... samme eftermiddag, da jeg så hentede mine drenge, fik jeg en lang fortælling om den pind Rasmus havde fundet - den dag - og at den selvfølgelig skulle med hjem.

Den efterfølgende weekend, på en tur til farmor og farfar, var drengene ude et par timer. Det første de fandt var nogle pinde, og de havde været det vigtigste på hele turen. Der blev brugt energi i værkstedet, og pindene blev til de sejeste våben.


Så til alle jer mødre (og fædre) derude med drengebørn 
- SMID ALDRIG deres pinde ud!

4 kommentarer:

  1. Jeg har et pige barnebarn, som også samler på pinde, jeg tror det har noget med kreativitet at gøre

    SvarSlet
  2. TAK!
    Det er dejligt at vide at man ikke er alene om det med PINDE. Min dreng er også pindesamler og de små bliver lagt i lommerne, mellemstørrelsen i skoletasken og de store bag på cyklen.
    Og ja hver pind har en historie, der skal fortælles og som gør det svært at skille sig af med dem ;0)

    SvarSlet
  3. Det kender jeg godt. Hver gang vi er i skoven, eller bare ude at gå en tur, skal drengene samle pinde op. De kan bruges til alt muligt, og skal helst slæbes med hjem, hvor mor og far får strenge ordrer på at de ikke må smides ud :-)

    SvarSlet
  4. The last decade has seen remarkable changes in China those relating to consumer evolution, infrastructure development, income levels and consumption patterns, to name a few. Our research (based on 30,000 consumers studied across ~60 cities prada handbags since 2005) clearly shows that a framework is fast replacing the approach when it comes to targeting the Chinese rolex replica consumers[1]. Several key attitudes are replica chanel now becoming more and more consistent in a geography of 250-300 km radius around key cities, irrespective of the tier in which these cities are.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails