lørdag den 21. december 2013

Juleforberedelser i køkkenet


Nu er jeg ikke den store husmor - og det minder min kære mand mig jævnligt om - og det er der også en hvis sandhed i. Men på trods af det, så kan jeg godt. Jeg vil helst hvis det er enkelt, og det er lige præcis det jeg vil vise her.

Hjemmelavet agurksalat - det smager skønt og er meget enkelt at lave.

AGURKSALAT
2 dl vand
2 dl lagereddike
1 dl sukker
salt
2 agurker

Bland vand, eddike og sukker i en gryde - varm det til sukkeret er smeltet.
Skær agurken (evt. på et mandolinjern) og drys salt på. Lad det ligge lidt - tryk derefter vandet ud af agurkerne og put dem på glas. Hæld eddikevandet over og lad dem stå mindst en time, inden de spises.

Vi har skiftet asierne ud med agurksalat til julemaden i år, så jeg kan imponere lidt :-)

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails