tirsdag den 22. oktober 2013

Fantastiske loppefund

Jeg har her i ferien været på Brørup marked i Jylland, og gjort de bedste loppefund ever...
Jer som også elsker at gå i genbrugen og på loppemarkeder kender helt sikkert godt følelsen af at FINDE de rigtige ting, til den RIGTIGE pris. Det er en glæde uden lige, at spotte noget godt, mellem at det ingen gider have. Når prisen så er i orden, er det endnu bedre.

Som udgangspunkt er jeg ikke god til at prutte med prisen, men øver mig, og det er både ved normal varer og især ved genbrug. Synes det er grænseoverskridende, men jeg må sige, at det næsten altid bliver til min fordel. Herunder kan I se mine fantastiske køb.

Det blev til en lækker gul kasse, som er stabil og ikke set før. 115 kr.
En arkitektlampe med den orginale fod, som vejer et par kilo. Jeg har kun set den uden fod, og som skal skrues på bordkanten. Farven er også helt perfekt. 100 kr.
En metalkande med flethåndtage 1/2 liter. 20 kr. 
Lyngbyporcelæn som ny. Sovsekande og fad med håndtage og låg. 75 kr.

Er det gode køb eller hvad?? Jeg har jo faktisk tjent mindst 1000 kr. på købene :-)



 Her er et par billeder fra en af standene på markedet. Lækkert lækkert. Dejligt at se en der har sans for sammensætningen i farver og ved hvad der er in. Mange af de andre stande, var fyldt med skrammel og har skulle man lede ret længe for at finde de lækre ting. Ok, for så er chancen for, at de kender værdien på tingen mindre.

Brørup marked, startede i sin tid som et kvægmarked. Den del er dog tilbage, bare i mindre format. Som københavner var det helt fantastisk at opleve. Jeg var helt klart "find Holger", da jeg stod mellem alle de ældre og træskobærende landmænd. Fantastisk! En helt anden verden. Auktionarius stod med hvid kittel og tog imod bud på de kvæg der var i buret. En oplevelse værd.

3 kommentarer:

  1. Ser ud som om det er nogle lækre ting som du har fået fingre i :-)

    Hilsen Line.

    SvarSlet
  2. Jeg er især vild med den skønne gule kasse, som du har været heldig med at få til bare 115 kroner. Du har en inspirerende blog - jeg glæder mig til at følge dig:)
    Hilsner, Caroline

    SvarSlet
  3. Velkommen (og farvel igen) til min egen by ;) Det er næsten lige rundt om hjørnet her fra mig. Men som det så typisk er, kommer man jo sjældent af sted til det, der ligger så tæt på!
    Du har ret, der ER meget skrammel (som på alle kræmmermarkeder), men når man så finder guldet, er det som regel overset af kræmmeren og kan fås til biiiiillige penge. :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails