tirsdag den 10. september 2013

Hækling (strik) i ny kontekst


Jeg så denne artikel Jyllandspostens Living del. Det er fand... en god ide. Jeg bliver så imponert og misundelig på dem, som evner at få sat "simple" ting ind i den rigtige kontekst.
For os som er "gør det selv folk", er dette jo lidt vanvittigt, da vi ser disse hæklinger (som er strik) er enkle og standard inventar i vores hjem.

Det fortæller samtidig, at oplevelsen og konteksten har en større værdi for os som forbruger, end den reelle vare. Vi skal have en historie og så skal det hedde sig...
Jeg skal ikke gøre mig et hak bedre end mange andre. Synes også at de er mere tiltalende og lækre, nu de er i avisen, er lanceret af en designvirksomhed og har en krydret pris.

Hvad synes du?

3 kommentarer:

  1. Sådan lidt både og... I min barndom havde vi sådanne og efter et par dages brug, kunne vi helt klart se, hvad menuen havde været ;-) skulle de indføres i mit hjem, så skulle der laves mange, for de skulle bestemt skiftes dagligt :-)
    Prisen? Hihi den taler vi ikke om:-)

    SvarSlet
  2. Du har fuldstændig ret. Det er temmelig skørt, at tingene får ekstra værdi, fordi et boligblad skriver om det. Sjovt med mode, og hvad det er der gør tingene pludselig kommer i kurs.

    SvarSlet
  3. På den anden side; Så er prisen 160 for én, og det er godt nok en frygtelig lav timeløn (%garnforbrug). Det er den lille detalje, som ukyndige tit glemmer... ;)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails