søndag den 29. september 2013

Collage-workshop

 Kan ikke få hænderne ned. Jeg har været på collage-workshop hele lørdagen, og er nu fyldt op med inspiration og lyst til at skabe.
Dissse to skønne "damer" holdte kurset Pernille Mühlbach, www.illustrafil.dk og Christine Clemmesen, www.christineclemmensen.blogspot.com

Det var super professionelt planlagt, og deres engagement og faglige kompetence var uovertruffen. På trods af at dagen var lang, så ved de fleste af os at dagen flyver afsted. Det blev dog til nogle enkelte scraps/collager.

De fleste gange når jeg laver noget, så er det i "børnehøjde". Dvs. jeg fokusere på det jeg også kan lave med børn. Christine og Pernille SÅ det, og fik mig guidet til at tænke med mig selv som udgangspunkt. Dvs. jeg skulle lave noget som udfordrede mig og gik over grænsen. Jeg skulle være i fokus i arbejdet. Og taget i betragtning, at jeg pt. er ved at drukne i arbejde og min arbejdsglæde ligger på et lille sted, så var det en voldsom øjenåbner for mig. Jeg skal gøre noget for mig og kun mig, ikke med øje for at det skal udformes til elever også.
Jeg gik så igang, og det blev til en lidt "grotesk" collage, men samtidig synes jeg også at den blev rigtig god.
Bedøm selv!



Her er det endelige billede - det der er lidt grotesk...

Dagens kreative arbejdsbord - I love it...

4 kommentarer:

  1. Fedt ! elsker at arbejde med collager. Der er så mange udtryksmuligheder i det :o)

    SvarSlet
  2. Ja, helt vildt. Det kan bare være svært at holde fokus på en ting. Jeg er helt ny i collage, men kan rigtig godt lide arbejdsmetoden.
    AD

    SvarSlet
  3. Jeg kan ret godt lide dit billede. Det bringer et smil frem på mine læber.

    SvarSlet
  4. Meget udtryksfuldt - og ja lidt grotesk, men nogen gange er det rart at komme af med det!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails