fredag den 12. juli 2013

Designer strik

Gudrun & Gudrun er en af de hotteste og mest kendte butikker på Fæerøerne.
Til Jer som ikke helt er med... så er det DEN butik der har designet Sara Lunds striktrøjer fra "Forbrydelsen", derudover har de designet flere trøjer, kjoler og andet strik til nogle af de store modehuse.
Så er det her jeg må være ærlig. Det er en spændende butik med en masse skøn strik, af det er da også ualmindelig kedeligt, lidt for "spændende"  og anderledes - og prisen passer selvfølgelig til navnet og designet,  måske mere end til den reelle vare. 

Her er det måske også mig som er en "det kan jeg da selv lave"-type, og så kan 1500 kr. for en striktrøje virke ret dyrt. 
Jeg er ved at strikke en slags "Sara Lund-trøje", same same but different. Nu må vi se om jeg evner det.



Jeg fik også et par super strikkeopskrifter med hjem fra øerne. Her er en af dem.


7 kommentarer:

  1. ja, er enig i at man tit bliver skuffet af et besøg i butikken.. har i flere ferier skulle finde mig et eller andet derinde, fordi jeg har et gavekort på 1000 kr, men det er ikke lykkedes endnu. :/

    SvarSlet
  2. Lækkert med en spændende strikbutik. Jeg tror nu kr. 1.500,- for en færdig håndstrikket trøje må være prisen. De tog et sted mellem kr. 1.300 og kr 1.500 i uldstuen på Læsø - de beregner garnets pris x 3. Og et eller andet sted er det ikke meget for en håndstrikket trøje der kan vare i årevis. :o)
    og så må man jo sætte pris på, hvis man kender en, der lige gider strikke en trøje ;o)
    Uh - Færøerne. Spændende må det være. Fortsat god tur.

    SvarSlet
  3. Først og fremmest så sælger Gudrun & Gudrun ikke til de store modehuset - de designer og sælger i eget navn.
    Jeg er enig med Mona Elisabeth omkring prisen på trøjerne. Jeg kan da godt se, at det kan virke dyrt med 1500 kr. for en trøje. Men hvis man kigger garnets pris og at det tager timer at håndstrikke. Når man er en "gør det selv type" - så kan man umiddelbart godt synes at det er mange penge, men du vil også vide, at der er timers arbejde i det.Så hvis man begynder at regne på timelønnen, så er det vist rimeligt. Der skal jo også være til husleje af butik, løn til medarbejdere og PR.

    SvarSlet
  4. Men altså og bevares... Skal da lige love for at det har forarget nogle, at jeg synes det er dyrt. Når det er sagt så er jeg da fuldt ud klar over de omkostninger der er ved det store arbejde der er, og de omkostninger der også er. Men som jeg skrev, er det med udgangspunkt i " gør det selv" bevidstheden, at det kan være mange penge. Jeg er også klar over at de sælger i eget navn, men fik fortalt i butikken, at de havde l

    SvarSlet

  5. Lavet noget specielt til et par modehuse. Altså engangs ting.
    Jeg vil nu fortsætte med min egen udgave at "Sara Lund trøjen" som jelt sikkert vil overskrider alle grænser for arbejdstid, og dermed usælgelig hvis der skal regnes timeløn på mit arbejde. :-). AD

    SvarSlet
  6. Jeg ville aldrig give så mange penge for en bluse, men omvendt jeg kan ikke strikke og elsker alle de kreative kræfter, der lægger bag at kunne det. Jeg syer jo selv og ved hvor mange kræfter, der ligger bag det. :)

    Kram
    Christina

    SvarSlet
  7. Jeg har fundet en hjemmeside, hvor jeg kan få nogle til at strikke lige det jeg ønsker. Jeg ved ikke, hvad de vil tage for at lave en sweater, kommer nok også an på garnet. Men man opretter bare et projekt i forummet, og spørger om der er nogen, og hvad de skal have. Eller man kan også sætte en pris man vil give, og så se om nogle vil lave det.
    Hjemmesiden hedder
    www.strikformig.dk
    Venlig hilsen
    Sulejmatus

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails