søndag den 23. juni 2013

Sommer i køkkenet


Dagen i går gik med at bage og lave sommer rabarbersaft. Kan I forestille jer duften af sød saft og friskbagte kager?

Jeg har en del rabarber i min have, og ved aldrig helt hvad jeg skal bruge dem til. Sidste år lavede jeg marmelade af de fleste, men vi får det sku ikke spist. Ikke fordi det er rabarber, men fordi vi (af en eller anden årsag) ikke spiser marmelade. Så i år skulle det ikke være marmalade. Jeg har så lavet rabarbersaft - og skal lige love for at det smager godt. Ret sødt, men fint som en lille sukkerdrik - der VIRKELIG smager af sommer.  Har tænkt, at jeg må finde flere andre ting jeg kan lave med rabarberne, for der kommer rimelig mange i løbet af sommeren. Har I nogle ideer?

Kagerne blev til fordi Rasmus (den mindste) rigtig gerne ville bage kage - fint! Det endte med at han kun ventede på at slikke på skeer, skåle og lign., men var super tilfreds. :-)


2 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud, har ikke prøvet saft, men vi laver rigtig meget kompot lige når sæsonen starter, det smeger dejligt til næsten alt, vi bruger det i stedet for sovs, f.eks til grillet/stegt kylling m. Nye kartofler og agurksalat. Igår fik vi kage hos naboen m. Rabarber og kokos, også rigtig lækkert.

    SvarSlet
  2. Min mand lavede for nylig en rigtig lækker jordbær-rabarber tærte :)
    Hvordan har du lavet din saft? For den ligner ikke helt min som er mere klar i det...hmm..måske er dine rabarber bare rødere.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails