lørdag den 26. januar 2013

Hesten Holger


Med inspiration fra bogen Magiske måneder af Helle Schjønning og et ønske om at lave sine julegaver selv, har min dreng, Jeppe på 8 år, lavet denne kæphest Holger, til sin fætter Max.


Han har ideerne selv, og så med kyndig vejledning og "lidt" hjælp fra mig lykkedes det at få Holger færdig. 
Stoltheden var ikke til at skjule fra Jeppe, da resultatet blev beundret og afprøvet.



Holger er lavet af en af farens uldsokker, som så er fyldt ud med pudefyld, så den er hård. Manken er lavet af restgarn, som er sat på med hæklenål og løkker. Øjene er to knapper der er syet på, og næsen syet af mørkt garn som det til manken. Ørerne er to trekanter klippet ud af uldstof og syet på. Jeg har hæklet en lang snor af luftmasker, som så er syet på. Kæppen er fra en gammel børneskovl, lige slebet med sandpapir og så sat fast i sokkens åbning med en hæftemaskine og lim. Som afslutning er der sat et bånd omkring, så hæfteklammerne ikke ses.
Hyp Hyp Holger!

4 kommentarer:

  1. åhhh hvor er den skøn.. :o) jeg har den bog på min ønskeseddel, for jeg så et par ideer fra den på Roskilde julemarked og synes der var mange gode ideer.

    Hvor er det skønt at han gerne selv vil lave gaver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fandt lige din blog, synes den er hyggelig så jeg bliver hængende :o)

      Slet
    2. Hej - hvor er det skønt at du har lyst til at blive hængende. Velkommen til. AD

      Slet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails