søndag den 15. april 2012

Makeover og nyt

 Jeg har fået denne dynvest, og egentlig aldrig brugt den. Da jeg fik den havde den hætte på, med en kant af kunstpels. Det har jeg så aldrig forstået, en vest med stor hætte, og ingen ærmer... Den var mere i vejen end til gavn.

Nu har vesten fået en makeover, da det pt. er vejr til vest.

Hætten klippede jeg af, og har syet et bredt bånd på, i klare farver. Pink - gul - grøn - orange og hvid.

Det eneste problem var at lynlåsen går ret langt op. Det er så blevet til to store flipper foran, som I kan se på billedet.

Nu kan den bruges, og den sorte farve er brudt med det  farvede bånd i kanten.
 Jeg elsker tørklæder - hvem gør ikke det?

Jeg har gjort det selv - ganske enkelt.
Købt let bomuldsstof og hæklet en kant, som så er syet på.

Kanten er hæklet i bomuldsgarn. Først en række luftmasker, så en række fastmasker og sluttet med stangmasker sat i vifter.
Jeg har foldet kanten to gange (meget smalt), og zig zagget den hæklet kant fast. Kunne simpelthen ikke få det til at passe, hvis jeg syede lige sting.


2 kommentarer:

  1. Det var da en super ide med den hæklet kant, det tror eg lige jeg stjæler :0)

    SvarSlet
  2. Hej AD
    Jeg fik et tip om et par lokale bloggere og kiggede lieg forbi - og tilmeldte mig din blog...
    Hyggeligt at finde nogen fra sin egen by!
    : )

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails