søndag den 22. april 2012

Bagedag

 Det tog lige overhånd... bagningen. Jeg havde lovet mine drenge at bage boller til i dag, søndag morgen. De boller jeg plejer at bage, skal koldhæve natten over, og gæt hvad - det havde jeg sku lige glemt.
Så hvad gør en "rigtig" mor?  Hun skynder sig at finde en anden opskrift på lækre boller, og lave dejen klar.
Jeg fandt så flere opskrifter, som jeg også fik afprøvet. Det resulterede i at jeg brugte tre timer i køkkenet, i morges, med mel, gær og brugte skåle over det hele.
Men skønt var det, og også et ret godt resultat.
Knækbrød, madmuffins (opskriften ligger her på bloggen), boller og for det ikke skal være løgn - dej i køleskabet til i morgen tidlig. Ikke dårligt, va´?
 
Vejret her i Slagelse har været super - alternativ frokost på tressen - knækbrød, madmuffins og smooties, til stor glæde for mine drenge.

3 kommentarer:

  1. Ja det tager nemt overhånd når man først er kommet i gang med det bagning der...dejligt ser det ud og det lyder tjekket med dejen i køleskabet...

    SvarSlet
  2. Uh, det lyder sandelig lækkert:)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails