lørdag den 31. marts 2012

Påske = ferie

 
Kære læsere
Jeg har ikke være særlig aktiv her på bloggen den sidste tid. Har haft alt for meget arbejde og ting som skulle gøres - og nu er jeg flad. Selvom jeg er træt og har haft for meget at lave, så er jeg rigtig tilfreds. Tænker at det er godt lige at mærke efter, så man ikke undervejs bruger endnu mere energi på at ønske dagene havde et andet indhold.10 dages ferie er nu begyndt, og jeg trænger rigtig meget. Skal have ladet batterierne op og få dagene til at gå, uden det store indhold.

Hvert år i påsken laver jeg en eller flere af disse fine buketter. De er så skønne at følge når de springer ud.
Hvis man kan binde buketter, er det superlet. Men også muligt hvis ikke.

Jeg har brugt 9 bundter sovende påskeliljer. Jeg samler dem lige under blomsterhovedet, og sørger for at dreje hoved og stilk som en spiral omkring hinanden. De samles som en kuppel, dvs. de midterste er højest og lidt lavere når man kommer længere ud.

De skal bindes sammen lige under hovederne, hvor man har holdt hånden. Jeg har brugt tape i år, både for oven og igen for neden. De klippes derefter lige over, så de kan stå selv.
Når de springer ud, bliver buketten helt rund, osm en bold. SMUKT!
Rigtig god påske 

2 kommentarer:

  1. Det ser rigtig smukt ud:)

    SvarSlet
  2. Det har jeg ikke set før men det ser super fint og sjovt ud. Det må jeg have prøvet, måske næste år til påske.

    PÅskeklem.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails