lørdag den 3. marts 2012

Makeover af vores gang

 Sådan så vores forholdsvis store gang ud før...
Hvid, kedelig og harmløs. Nu skal der farve på! Har tænkt længe på hvor og hvordan. Som I kan se er der mange vinkler, døre og en trappe til 1. salen. Vi har rimeligt med overtøj, sko m.m. i gangen, men det er ikke et rum, som "byder en velkommen", med personlighed eler hygge - endnu!

Var så en tur hos maleren, og faldt for denne gul/orange farve, som går igen i det retrotapet jeg har sat på de bogstaver vi har hængende. Jeg har valgt kun at male to af væggene. Den omkring døren til køkkenet og den som er langs trappen. Resten er ikke malet.

Spændende... tænker du måske, eller den er godt nok ikke særlig pæn. Det kan jeg rigtig godt forstå. Det samme har jeg tænkt. Når malinger så mættet, er den også tynd og gennemsigtig de første gange man maler.
Forstil jer lige dette - jeg har malet første gang og farven er ikke helt tør, dvs. lysere end jeg håbede på. Det lignede mest af alt svampemaling, som vi kender det fra 80'erne. Jeg var ikke helt overbevist om, at jeg havde gang i en GOD IDE, men tænkte blot fuck, fuck og fuck...

Jeg er nu tæt på at være helt færdig - fortrøstningsfuld, ret tilfreds og synes det er total cool. Manden er helt enig. Mangler lige prikken over i'et, som er et vægmaleri. Det kan I godt glæde jer til at se.

6 kommentarer:

  1. Spændende og forårs-agtigt ;0)

    SvarSlet
  2. Spændende, jeg glæder mig til at se det helt færdige resultat :)
    Kh

    SvarSlet
  3. Det ser da vældig spændende ud. Glæder mig til at se det helt færdige resultat. Det er skønt at indrette på ny med farver, som er in igen efter at have været dømt ude et langt stykke tid.
    God weekend
    Pia

    SvarSlet
  4. Sjovt som tiden vender - nu begynder der igen at komme kulør på efter de mange hvide år - lidt '70er agtigt tænker jeg, sidst i '70erne husker jeg vores nougat farvede vægge, gult og orange tilbehør :-)
    Jeg synes dine orange/gule farve er fin også fordi du ikke har malet hele rummet med den - sjovt nok går jeg og overvejer, om jeg skal give vores hvide badeværelse nyt badeforhæng og andet pynt i orange - en ide der er kommet, fordi vi i min mormor's gemmer fandt et ubrugt badeforhæng i orange, som jeg jo så kan bruge:-)

    SvarSlet
  5. Det er flot - glad farve her i, hvor foråret står på spring.

    SvarSlet
  6. Hvor liver det op. Det bliver spændende at se det endelige resultat:)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails