søndag den 8. januar 2012

DIY hæklet knap


DIY
Som prikken over i'et, kan du let hækle en knap, til punge, tasker, puder, pynt m.m.

 Du skal blot bruge en gammel knap i passende størrelse.

Jeg har her lavet en stor en af slagsen.

*Opskriften er ikke helt præcis, men lidt på fornemmelse...



1: Knap, garn og hæklenål 2 1/2

2: Start op

3: Hækl 3 stangmasker og saml til en ring.

4: Hækl 12-14 fastmasker i ringen

5: Første rundt - Hækl ned i hver maske,
1 fastmaske, 2 fastmasker, 1 fastmaske osv.
(= udtagning i hver anden maske)

6: Anden runde samme som 5, eller kun udtagning i hver tredje maske.
Vurder hvordan garnet fungere. Vigtigt at det du hækler er fladt.

7-8: Fortsæt til størrelsen passer til knappens størrelse.

9: Hækl en runde uden at tage ud. Der vil komme en lille kant. Put knappen i mens du hækler færdig.

10: Begynd ny indtagningen. Hækl 1 fastmaske, 1 fastmaske i 2 masker inden masken afsluttes = indtagning, 1 fastmaske osv.

11: Fortsæt indtagningen alt efter hvordan garnet arter sig. Her på bagsiden vil maskerne være mere gennemsigtige.

12: Afslut

2 kommentarer:

  1. Enkelt og super god ide... Som jeg kunne have brugt for en måneds tid siden ;-)

    SvarSlet
  2. det er tit man lige står og mangler en knap i den rigtige farve, så det der er helt sikkert en smart ide, som jeg skal benytte mig mere af.

    må den komme på min DIY link liste?

    forresten, skal der ikke står luftmasker i stedet for stangmasker i starten, 3 omgang?

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails