onsdag den 28. december 2011

Postkasse-klar?

 
Jeg/vi er IKKE klar endnu... 
Jeg kan rigtig godt lide at undre mig, og det sker heldigvis ofte når man ser verden gennem mine øjne.
Det har både irriteret mig, men ikke mindst undret mig ret meget, at udvalget af postkasser er så begrænset. Taget i betragtning af, at 90% af danskerne er blevet bedt om at anskaffe sig en postkasse her til årsskiftet.  Udvalget af postkasser er efter min mening ualmindeligt lille, de er designmæssigt på et meget lavt niveau. At ingen designere har fået den indlysende ide, at lave nogle spændende og inspirerende postkasser kan jeg ikke forstå. Der findes kun en slags postkasser som er forholdsvis "lækre" og findes i et utal af farver - men den samlet pris kommer op på omkring 3000 kr. for en postkasse. Liiiige i overkanten.

Hvad gør man så? Man gør det selv.
Jeg har købt en helt almindelig postkasse, en gang autospraymaling og meget fint sandpapir. Som I kan se på billedet, er jeg igang med at male den. Og hvad er mere oplagt end at male den "postkasse-rød". Den bliver så fin og one of a kind.

Hvordan ser din postkasse ud?

1 kommentar:

  1. God ide at lave en fin postkasse, for du har helt ret i, at dem man kan købe ligner hinanden og er ret kedelige og se på.
    Vores postkasse er sådan en helt almindelig aluminiums ting - lidt kedelig, men passer ind med udendørslamper, tagrender og nedløbsrør, som er i samme materiale.
    Vi er ved at være klar, gemalen har lavet en ny stander, som skal sidde ganske få meter fra det nuværende sted - her ude på landet, skal vi også følge nogle regler, helt tåbeligt, for posten skal under alle omstændigheder stadig ind i vores gård for at vende bilen.
    Min mand er selv ansat ved PostDanmark, han er i dag chauffør, men har tidligere været postbud, så selvfølgelig overholddes retningslinierne her i huset ;-))

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails