fredag den 25. november 2011

Jule-kunsthåndværker-marked


Jeg har været på jule-kunsthåndværker-marked, hos Arla i Århus. Det var nogle hyggelige timer, og altid dejligt at vise og sælge af sine ting. Det var første år at de afholdt dette, så tilslutningen var ikke overvældende. Min veninde som havde inviteret mig, spurgte efterfølgende om jeg synes, at det havde været det hele værd. Og ja, det var som sagt, hyggeligt, økonomisk var det ikke det store udbytte jeg fik. Men at finde nogle ting, som giver ens hverdag en ekstra dimension, at gøre noget "for sig selv", er for mig mere værd end pengene. Og vi kan alle blive enig om at MAN BLIVER IKKE RIG AF AT HÆKLE... vel?

Hvilken værdi har det for dig at være kreativ? Det kunne være rart at høre hvordan I tænker.

Jeg sætte mine ting på, min nye blogshop, og så er I velkommen forbi, hvis I mangler en gave, eller lidt til jer selv.

5 kommentarer:

  1. Det er da nogle rigtig fine ting du har lavet:-)

    Hav en dejlig dag..

    SvarSlet
  2. Kreativitet er for mig ikke noget jeg gør, fordi jeg vil. Men noget eksistentielt, en nødvendighed for mig. Jeg kunne simpelthen ikke eksistere, hvis ikke jeg kunne være kreativ. At skabe, at få idéerne til at lykkes, at se mulighederne. Derfor er serieproduktion heller ikke mig.

    Værdien? Ro, tilfredsstillelse, glæde, balance, ventil...

    Glæder mig til at se dine ting i blogshoppen.

    SvarSlet
  3. Rig af at hækle - eller for den sags skyld at strikke, det kan vist ikke lade sig gøre at lave noget så smukt, at man kan få nogen til at betale en ordentlig timeløns for det - for ellers vil det have været en drømme beskæftigelse for mig :-)
    Jeg lagde for en del år siden håndarbejdet på hylden, fordi jeg fik et job, som slugte al min tid - nu er jeg i fuld gang igen og forstår slet ikke, hvordan jeg har kunne undværre det. Jeg nyder det, det er et dejligt tidsforsriv, som ydermere giver nogle resultater - det har hjulpet mig godt på vej ud af depressionen og giver mig for tiden indhold i min hverdag :-)

    SvarSlet
  4. Jeg laver kreative ting fordi jeg elsker det og fordi jeg ikke kan leve uden!
    Mange af de små ting, giver jeg til venner og familie. Nogle gange sælger jeg en ting - men det er i hverfald aldrig noget der giver en god timeløn!

    Jeg er så heldig at mit job er som blomsterdekoratør, der er man også kreativ. Og der får jeg da heldigvis løn for at være ;-)
    -Så behøver jeg jo ikke tjene penge på alt det andet jeg laver ;-)

    SvarSlet
  5. He he, nej man bliver vist ikke rig økonimisk af at hækle - men det giver sådan en ro i hovedet :) Jeg er imponeret over, som du er frisk på at rejse afsted til diverse markeder, blogtræfs m.m - Det er nemlig super godt at gøre for sig selv.
    MEGET flot stand du/I havde til markedet. Kram

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails