lørdag den 12. november 2011

Hjemmelavet fignestænger og kugler

 Så var det lige, at jeg skulle bruge dagen på en masse fede ting. Det eneste jeg liiiige skulle, var at lave nogle elevplaner. Havde regnet med en halv dag - og så så man mig sidde ved computeren HELE dagen.
Altså... det var ikke indregnet i mine planer. Øv!
Men jeg har nået at lave mine egne fignestænger og kugler, og de smager skønt!
Af to portioner, blev det til to "gave" kasser med både figne stænger og kugler. Kassen er fra de købte figner, som er pakket ind og står nu i køleskabet.
De er helt sikkert sundere end de fignestænger, vi køber jævnligt i Rema.

DIY fignestænger/kugler
1 portion


300 g figner, hvor stilken og enden er skåret fra
100 g abrikos
100 gram nødder af eget valg (jeg har valgt mandler, da de ikke har en særlig markant smag)
Kokos til at rulle.


Put det hele i foodprocesseren, eller hak det grundigt med en kniv.
Ælt nu massen i hænderne. 
Kugler = rul dem i hånden og til sidst i kokos
Stænger= læg massen mellem to stk. bagepapir og rul ud til en stor flade. Drys kokos på begge sider så det ikke klister. Skær ud i rette størrelse. De fraskårne kanter kan rulles til kugler.
Sæt de færdige kugler/stænger i køleskabet.

5 kommentarer:

  1. Ja, det der computer-noget kan godt røve ens tid.

    Det ser godt nok lækkert ud, dit sunde slik.
    God søndag.

    SvarSlet
  2. Hej Eva. Også god søndag til dig.

    SvarSlet
  3. Mums de ser lækre ud..

    Anne Dorthe.. Hvis jeg er så heldig at du stadig har klæb til kortene til salg.. kan jeg så købe af dig.. eller er det for dyrt at sende? og i så fald hvor køber jeg det.. det er jo den tykke af slagsen vi bruger..

    Lone

    SvarSlet
  4. Hej Lone. Jeg har skam mere til salg, og det er ikke for dyrt at sende. Hvor meget skal du bruge?
    God søndag
    AD

    SvarSlet
  5. uha.. masser.. til 4 tasker og en masse penalhuse samt toilettasker...

    hvad vil du sige.. har glemt hvor meget det koster.. håber jeg stadig har din mail..

    skriver lige der.. hvis du er der-

    Lone

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails