fredag den 8. juli 2011

DIY taske


Jeg har lavet endnu en DIY til jer.

Jeg lovede Kreativ Louise, at sende et mønster til hende på den "stjerne" taske, jeg lavede i starten af ugen.
Derudover har jeg tænkt mig, at mine hå-elever skulle lave en i løbet af året. Tanke er, at de skal sy i afdækningsplast, og det har jeg selvfølgelig købt til lejligheden. Det er købt i XL-byg.

1. Mønsteret er:
Et stykke af 28 x 106 cm. (tasken)
To stykker af 9 x 30 (siderne)
Hanken: Enten en lang - 125 cm, eller med spænde - en x 123 cm og en x 14 cm. (Bredden er ca.5 cm færdigsyet)
2. Tasen klippes ud
3. Siderne syes på
4. Et lille stykke skal ikke syes færdig endnu. Sidenstykke og bagsiden af tasken.
5. Kantebånd sættes på taskeåbningen, og det lille stykke (pk. 4) syes sammen.
6. Taskens flap lægges op, og der syes kantebånd ned langs begge sider på flappen.
7. Der syes velcro på. Selvklæbende velcro gør det lettere.
8. Stroppen syes sammen og på ydersiden af tasken.
Sådan! Meget enkelt.

Hvis man vil sy tasken som min "stjerne-taske", skal man lave foer med lomme i. Lad foeret være længere ved flappen, så stoffet kan foldes om på forsiden.
Stroppen kan være enkelt, som ovenfor. Du kan også sy den med spænder, så den er til at indstille i længde. Se igen "stjerne-tasken".Har tænkt at mine elever skal sy en plastlomme på flappen med "noget" i. Evt. billede eller andre forholdsvis flade ting. Elevernes tasker skal nok komme på bloggen.

6 kommentarer:

  1. Det er en rigtig god ide til skolebørn. Jeg tror den kan blive et hit både ved drenge og piger med den facon den har.Tænk sig man kan se hvad det er der ligger i bunden. Den må også kunne laves til en overkommelig pris

    SvarSlet
  2. Hej Dorte
    Nemlig, den er neutral (også drengenet)og så er den meget billig at lave.
    Glæder mig til uv. forløbet.
    God dag
    AD

    SvarSlet
  3. Tusind tak, Anne Dorthe! Det kalder jeg positiv særbehandling. Fornemt :)
    En af mine veninder skrev, om hun måtte få videresendt mailen, nár jeg hørte fra dig, så den er allerede et hit.
    Knus Louise

    SvarSlet
  4. Er stykket til hanken 7 cm bred?

    SvarSlet
  5. Hej Louise
    Det var da så lidt med DIY. Hanken er 5 cm bred, færdigsyet. Dvs. 12 cm når den skal klippes. Derefter skal den foldes og + sømrum.

    Rigtig godt at flere kan bruge min DIY.
    AD

    SvarSlet
  6. Supergod idé og dejligt med fantastiske idéer til poderne, det vil jeg helt sikkert bruge når jeg kommer tilbage fra barsel :0)

    Tak, fordi du deler.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails