tirsdag den 31. maj 2011

Gul orange retro

Jeg har aldrig kunne lide gule og oreange farver... men af en eller anden grund, er jeg blevet ret vild med de farver. De er skønne og mine "øjen" kan virkelig godt lide dem. Hvornår og hvorfor det ændre sig, er uvist. Men det fylder en del her os mig.

Jeg har længe siden købt store bogstaver, som nu danner vores efternavn. De har "bare" været hvide, men er blevet opdateret med retrotapet. De er stadig sarte i farven, men mere livlige. De hænger i vores gang, og er med til at byde velkommen i vores hjem :-)

 Hvor skævt kan det lige blive??? RET SKÆVT ÅBENBART.
Jeg har forsøgt mig med symaskinepatchwork. Det startede rigtig godt, men er blevet helt vildt skævt - for skævt! (Det er ikke så tydeligt på billedet). Nå, så ved jeg da at det ikke bare lige er til..
Har lært: brug stof af samme kvalitet, ikke noget som kan give sig for meget. sørg for at klippe HELT præcist, brug mange knappenåle for at holde på stoffet.... måske har jeg overste noget. Nå, ja... det er ikke så nemt, især når man ønsker tern der er ca. 1.1/2 cm på alle sider, eller pga. min mangel på detaljen.
Hmm... nu er jeg i fuld gang med at gøre firkanter klar til HÅNDPATCHWORK - det ved jeg hvad er.

6 kommentarer:

  1. Jeg elsker gul og orange, skønne farver:-) kan virkelig genkende det der med at man lige tror, det er nemt at lave noget, det er det sjældent:-) Kh Christina

    SvarSlet
  2. Hej Anne Dorthe.

    Når jeg har klippet i forskellige kvaliteter, sprayer jeg med stryggestivelse, eller laver en gammeldags kartoffelmelsstivelse.
    Det kan også hjælpe at sy banner oppefra den ene vej og nede fra den anden vej.
    Men det er også hyggeligt at sy over pap, så er det godt når der skal syes i forskellige kvalitetter.
    Jeg kan godt li` dine farver.

    SvarSlet
  3. Gul er min yndlings farve.. de bogstaver er helt vild flotte.. måske jeg sku prøve det samme.. Go Ide..

    SvarSlet
  4. Dejlige farver du har fundet.
    Ja hvorfor mon vi ind imellem skifter ynglingsfarver? Jeg ved det ikke, men har funderet over det, fordi jeg selv er i en periode, hvor jeg ændrer min smag for farver.
    Måske vi påvirkes af tidens trend eller af vores humør eller andrer ting, der sker i vores liv!!
    Lige nu er jeg til klare farver og der må gerne være en kontrast imellem - før var jeg bare til tone i tone :-)

    SvarSlet
  5. Fede Fede bogstaver!!! Det er da bare SÅ flot med det tapet på!!
    Kh Tina

    SvarSlet
  6. å Så pene bokstaver - fargene var flotte. Flott patchwork også :0)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails