onsdag den 26. januar 2011

Patchwork på en genial måde

Så er jeg endelig kommet i gang med mit patchwork. Nu skriver jeg endelig, fordi jeg har haft sekskanterne liggende ret længe. Det der tiltaler mig rigtig rigtig meget, er at jeg det ikke har været nødvendigt at ri først. Jeg har købt sådan en smart limpen, til patchwork. Det er som en limstift, bare til stof. Den sætter ikke mærker, eller ødelægger stoffet på nogen anden måde. Pennen er en "Sewline", fabric glue pen. GENIALT! For sådan en som mig, gør det håndarbejde som dette overskueligt. Det skal blive til et skammelbetræk...

14 kommentarer:

  1. Det bliver en rigtig lækker skammel!!
    Og genialt med den limpen! For ja, det er da dødens pølse at ri alle de sekskanter, før man skal sy dem!!
    Jeg glæder mig til at se det færdige resultat :)
    Hej fra Line

    SvarSlet
  2. Skal altså lige høre om jeg virkelig har forstået det rigtig :-)
    LIMER du sekskanterne sammen i stedet for at SY??
    Jeg er jo sy-spasser, men elsker patchwork, så den idé ville være super til mig :-)

    KH Nina

    SvarSlet
  3. Me Like a lot !!! Jeg er også afskrækket af rining og har 6-kantet pap til at samle støv et eller andet sted. Hvor har du fundet den smarte sag ??

    SvarSlet
  4. Har kigget efter sådan en pen de sidste gange jeg har været i DK i adskillige sy-/stofbutikker, men de kigger bare mærkeligt på mig, når jeg spørger. Hvor har du købt den?

    SvarSlet
  5. Man kan købe den i Stjernestoffer på Frederikssundvej KBH www.stjernestoffer.dk - har vist også en netbutik. :-)

    SvarSlet
  6. Jätteläckert och vilka fina gula nyanser.. gillar nämligen gult ;).

    Tack för tipset, ska kolla upp om den finns här.

    /Mia :)

    SvarSlet
  7. Som skrevet GENIALT. Pia, tak for tippet. Jeg købte min på kreativ messe i Fredericia.
    Nina. Sekskanterne skal stadig sys sammen, men stoffet er limet på pappet i stedet for at ri dem fast først - som tager virkelig virkelig lang tid.

    SvarSlet
  8. Takk for tips! Sekskanter er "besøk syprosjekt" her hos meg! Har med meg en liten boks med stoff, mønster, tråd etc og så syr jeg mens vi skravler:-)

    SvarSlet
  9. Men du? Hva med en diy for oss som har veldig lyst til å prøve å begynne med et lite patcworkprosjekt men som aldri tørr fordi vi egentlig ikke vet noe om det? sukk.... (VI i denne sammenhengen er MEG hihi)

    SvarSlet
  10. Hej Trollmora
    Det vil jeg rigtig gerne lave. Jeg ser om jeg når det her i weekenden.
    Miss AD

    SvarSlet
  11. Hej Anne Dorthe
    Tusind tusind tak for tasken. Den er intet mindre end vidunderlig - den er lige mig. (Den kom faktisk onsdag morgen, men jeg har ligget vandret med syge og sure børn, så jeg fik først tid til at tage billeder idag.).
    Jeg elsker den. Der er billeder på bloggen.
    KH Pialouise

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails