fredag den 3. december 2010

Pebernødder hører julen til

Vi har en juletradition hvor vi invitere nogle af vores gode venner, som også har børn til julepebernøddehygge. Ud over at hygge, laver vi også pebernødder. Jeg har glas klar, med "hat", og så får børnene hver et eller to glas.

500g mel
1 tsk hjortetakssalt
200 g smør
250 g sukker
2 æg
1 knivspids peber
1 tsk kanel'1 tsk ingefær
1/2 tsk nelliker
1 tsk kardemomme
revet skal af en citron

Ælt alle ingredienserne sammen. Tril dejen i fingertyke pølser/stænger. Lad dejen køle af i køleskab i ca. 2 timer. Skær og tril dejen til små kugler, der bages på smurte plader ca. 6 min. ved 200 gr.

Prøv det...

2 kommentarer:

  1. Knasknasgumlesmaske uhm....

    Tak for altid kreative og skøre hyggelige ting

    Go weekend
    Kh
    Loppe

    SvarSlet
  2. Det lyder som min mormors opskrift. Der skal nemlig PEBER i pebernødder! Så bliver de rigtig gode:)

    1000 tak for pakken, den kom idag, og den er rigtig rigtig fin. Lige mig, og lige mine farver:)

    Kram,
    Kat

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails