torsdag den 28. oktober 2010

Lidt med stor virkning

Jeg er tilbage fra en skøn tur til Berlin, og allerede begravet i arbejde :-(...
Men samtidig er jeg også blevet færdig med mit hyggetæppe. Det er en nem og enkel måde at sætte sit personlige præg og forandre et helt enkelt fleecetæppe.

Jeg har brugt 2 1/2 garnnøgle til dette. (En rest jeg lige havde liggende). Først har jeg hæklet fastmasker hele vejen rundt i kanten af tæppet. Dette er et tæppe der i forevejen har en lille kant af tråd om sig. Derefter har jeg hæklet muslinger rundt.
Mine muslinger = en fastmaske i en fastmaske, i næste fastmaske hækles en halv stangmaske, to stangmasker, en halv stangmaske. i næste fastmaske en fastmaske... osv. Det gule garn er kraftigt og hæklet med nr. 4, det fersken er tyndere og hæklet med nr. 3. Det er bare at prøve sig frem.

6 kommentarer:

  1. Lur ide :-)
    og stor forskjell :-)

    Den ble flott :-)

    SvarSlet
  2. Sikke en god ide - Jeg har da vist også nogle kedelige grønne fleece-tæpper liggende :-)

    SvarSlet
  3. Hvor gir det en stor virkning, "bare" at hækle lidt rundt om et tæppe. Det er jo en hel ny tæppe at se på nu. Flot!

    SvarSlet
  4. En rigtig sød og enkel ide.

    SvarSlet
  5. Rigtig god idé - det ser sødt ud; også med lammene ......

    SvarSlet
  6. Suuuuper ide!!!
    Håper du har en deilig søndag :) Jeg har en liten utfordring til deg på bloggen min. Jeg vet ikke om du liker å ta imot slike utfordringer men den ligger der i alle fall :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails