søndag den 26. september 2010

Fra mig til dig

Jeg har en fantastisk veninde, som lige har haft fødselsdag. Det eneste hun ønskede sig (fra mig) var noget jeg selv havde lavet. SKØNT! og det fik hun.
Jeg havde lavet et par sølvøreringe og hæklet små blomster til. Så kan hun vælge at bruge dem eller lade være. 4-i-en øreringe.
Jeg havde også hæklet et mobiletui til hende, så hendes lille dreng kan få sin sok tilbage :-).
Derudover havde jeg lavet et par mariehøns, en perleskål, hæklet flag, hæklet skål, et par sten med hækling omkring redigeret et af vores London-billeder til hende.

Det bedste af det hele var, at hun blev super super glad for det hele.

Det at give hjemmelavet ting til andre, synes jeg er en hård-fin balance.
Jeg vil meget gerne give ud af mine ting, men kun hvis modtageren også sætter pris på det. Jeg ved at sådan har man det vel altid når man giver en gave om den er købt eller hjemmelavet. Men der ligger alligevel lidt mere i det, når nu man selv har lavet gaven. Alle har vel oplevet, at få eller give noget hjemmelavet og dermed ekstra personlig gave, uden at det lige var det.

Hvordan har du det med at give hjemmelavet ting, eller få dem???


5 kommentarer:

  1. Hej AD

    SKØNT.. det er intet mindre end SKØNT. Vi har faktisk taget et valg i år og alle julegaverne herfra bliver hjemmelavet. Jeg glæder mig vildt til at give gaver der er lavet specielt tilhver enkelt.
    Du har virkelig fået lavet nogle super søde ting til din veninde.
    Kh Laura

    SvarSlet
  2. ej jeg er helt forelsket i blomster øreringene :)

    og til dit spørgsmål, så har jeg det helt fint med at give hjemmelavede ting. Jeg har fere gange oplevet en stor taknemmelighed over at jeg har brugt så meget tid på at lave en personlig gave.
    Så hvis jeg er tilfreds med resultatet af det jeg giver væk, har jeg det 100% godt med det :)

    SvarSlet
  3. Super fine øreringe.. Jeg kan egentlig godt li at give hjemmelavede gaver, men jeg gir dem også kun til dem som jeg ved kan li mine ting eller har kommenteret nogle af mine egne hjemme bryggede ting.. Men man ikke til hvem som helst - eller jeg gør ihvertfald ikke..

    SvarSlet
  4. Jeg elsker at få hjemmelavede gaver. Der er ikke noget bedre, end at nogen har lavet noget specielt til MIG! Jeg arbejder stadig med at acceptere, at de hjemmelavede gaver jeg selv giver væk, rent faktisk har en værdi, og ikke bare er sådan noget "ekstra".

    SvarSlet
  5. Fantastiske øreringe - hvor er de fine : )
    Jeg har selv syet meget m. små glasperler, og har givet væk af det til visse udvalgte personer. Netop som du skriver, dem man ved der kan lide det og som sætter pris på det. De der mariehøns du skrev, du havde lavet - malet på sten, hæklet el... Elsker mariehøns - har en smuk tatoveret en af slagsen, til dejligt & evigt minde om mine skønne bedsteforældre.Tak for en dejlig blog
    Hanne Lykke

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails