onsdag den 2. juni 2010

Færdige hæklede kurve


Det virkede sku'...
Nu er mine hæklede kurve tørrede helt og de er ret stive. Tre af dem pynter mit spisebord, med bl.a. servietter i. Mine drenge ville gerne have en hver på deres værelser. Lidt piget, men hvad de er ikke så gamle endnu.
Hvordan = Lav en sukkerblanding af 2 sukker og 1 vand. Varm det op i en gryde og put hækletøjet i så det bliver gennemblødt. Tryk en del af sukkervandet af og læg den over en skål overtrukket med film. Lad det tørre i 3 dage, og vær tålmodig...det virker.
De er super dekorative.

3 kommentarer:

  1. Ej hvor er de blevet fine, hvor er det en fantastisk ide. Det bliver jeg nød til at prøve af, var også heldig at finde en masse hæklet mellemlægsservietter på loppemarked i weekende, så det er jo perfekt:-)

    SvarSlet
  2. Skønt! men husk at være tålmodig med tørringen. Glæder mig til at se hvordan dine kommer til at se ud.:-)

    SvarSlet
  3. Sikke en god idé - håber det er ok at jeg låner idéen? :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails